Multimédia az oktatásban 1. - Készítsünk podcastot!



Ebben a blogbejegyzésben a podcast készítésével kapcsolatos tapasztalataim összefoglalására vállalkozom. Egy kedves hallgatótársammal, Dórával dolgoztam, aminek során létrehoztunk egy rövid hanganyagot, néhány hasznos nyelvtanulási tippel ellátva a hallgatókat.
A választás azért esett nyelvekkel kapcsolatos témára, mert mindketten nyelvekkel foglalkozunk, közös szakunk a magyar, továbbá mindkettőnk szakpárja idegennyelv: Dóra németet, én pedig franciát tanulok, a téma így tehát adott volt. Szerettük volna, ha hanganyagunk egyszerű, de hasznos információkat közölne, és segítséget nyújtana a nyelvtanulók számára. Mindemellett nekünk is előnyünkre vált újra átgondolni a nyelvtanulás alapjait.
Az előkészítés során összegyűjtöttük gondolatainkat az adott témával kapcsolatban, majd a Zoom alkalmazásban megosztottuk egymással, beszélgettünk róla. Ezután a hangfelvétel következett, amit a telefonjainkkal valósítottunk meg, és ami nem volt olyan egyszerű, mint először gondoltuk, hiszen a beszélgetés sokszor akadozott, így több hangfelvételre is szükség volt, mire egy elfogadható minőségű hanganyagot kaptunk. Ezt több helyen meg kellett még vágni, összeilleszteni, majd háttérzenét keresni hozzá. Első lépésként a hangfelvételt konvertálnunk kellett mp3 formátumba, mert csak így tudtunk vele dolgozni a szerkesztőben. Ehhez a Zamzar nevű online konvertálót használtuk.
A vágást és az illesztést az Ocenaudio nevezetű alkalmazással végeztük. A megfelelő, hanganyag alá illő zenét végül a Youtube-on találtuk meg, ezt konvertáltuk át mp3 formátumba, s ezzel dolgoztunk a beszédhez illesztés, valamint a hanganyag alá vágás során. Mindezt az Audacity programmal valósítottuk meg.
A feladat során jól éreztük magunkat, jó hangulatban telt a közös munka, mert tudtunk nevetni a hibákon, amiket elkövettünk. Az elején, mivel csak ismerkedtünk a programokkal, sokszor nem tudtuk, mit hogyan kéne csinálni, de együttműködéssel, közös erővel hamar belerázódtunk, és sikeresen vettük az akadályokat. A végén jó érzés volt feltölteni a kész produktumot, még ha fellelhető benne jónéhány hiba is, közös munkánk gyümölcse.
Mivel minden részfeladatot közösen végeztünk el, szükség volt a folytonos kommunikációra, együttműködésre, olykor kompromisszumokra is. Ezért ezen kompetenciáim (kommunikációs készség, együttműködő készség, kompromisszumkészség) mindegyike fejlődött a feladat elvégzése során, ahogy az alkalmazkodóképességem is, hiszen mindez elengedhetetlen volt a munka zökkenőmentes elvégzéséhez. Illetve, ami a legfontosabb, a digitális kompetenciám is sokat javult, a digitális világ egy új területével ismerkedhettem meg, a podcast készítéssel, és közben egy adott témában is elmélyülhettem. Mindenképp hasznosnak találnám, ha diákjaim is felfedeznék ezt a tanulási módszert, hiszen az élet más területein is hasznukra fordíthatnák ezen tudásukat. A csoportos munkaformát tarom ideálisnak ezen feladat elvégzéséhez, mert bármikor tudnak egymásnak segíteni, ha probléma merülne fel, s közös erővel könnyebb felderíteni egy „új világot”.



Végezetül pedig fogadjátok szeretettel podcastunkat, amelyet IDE kattintva tudtok meghallgatni.



Felhasznált források:

1. kép (Letöltés ideje: 2020.04.23.)

2. kép (Letöltés ideje: 2020.04.23.)


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vizualizáció - Digitális gondolattérkép az irodalom órán

Mérés és értékelés online eszközökkel