Google terméket felhasználó tevékenység tervezése
![]() |
A
diákok 3-5 fős csoportokba rendeződnének, és csoportonként más-más népcsoporttal
foglalkoznának. A feladat részeként először egy felderítést, információgyűjtést
végeznének videókkal, képekkel, érdekességekkel fűszerezve. Ezt követően egy Google
Slide produktumot kéne előállítaniuk ezen ismeretek rendszerezésével, színessé
tételével. Feladatuk lenne nagy felbontású Google képek és Youtube videók
integrálása a prezentációba, valamint az arculat, színek, képi világ témához
illesztése. Ezután egy Google MyMaps-en jelölniük kéne a ma is létező
népcsoportok lakóhelyét a térképen. Ezzel több Google termék használatát is
gyakorolhatnák. Valószínűleg nem végeznének mindezzel egy tanóra alatt, így
arra kérném őket, hogy otthon fejezzék be a munkát. A Google termékek az otthoni
munkát is támogatják, ugyanis közösen szerkeszthetik otthonról is a közös
produktumokat. A következő órán az elkészült prezentációkat és térképeket
minden csoport bemutatná az osztálynak.
Ezen
feladatok, úgy gondolom, nagy mértékben fejlesztik a tanulók 21. századi
kompetenciáit. Mindenkinek részt kell venni a feladat megoldásában, mindannyian
felelősséget vállalnak munkájukért, így az együttműködés, a közös megbeszélés,
egymás tanácsokkal való ellátása elengedhetetlen. A csoport minden tagjának
célja a pozitív visszajelzés, illetve a jó eredmény elérése. Nagymértékű
kreativitást is igényel a feladat igényes kivitelezése, megfelelő (esetlegesen
saját készítésű) képek, témák beszúrása. Fejleszti továbbá a megadott feladat a
kritikai gondolkodást, illetve a kommunikációt is, hiszen kritikus szemmel kell
kiválasztaniuk a hiteles információkat, s ehhez elengedhetetlen a kommunikáció,
a megfelelő oldalak és tartalmak megvitatása is. Végezetül pedig az előadás
során is előnyt jelent a jó előadásmód, valamint az érthető, világos, célratörő
kommunikáció.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése