Google terméket felhasználó tevékenység tervezése


Google
A Google számtalan funkcióval bír, amelyeket sokan nem ismerünk vagy legalábbis alig használunk. Az oktatásba is nagyszerűen integrálhatjuk ezeket a Google termékeket. Egy nyelvtan óra keretein belül remekül el tudnám képzelni A Google Slide, illtve a Google MyMaps használatát egy 12-es osztály számára, hogy élvezetesebbé tegyünk egy igen izgalmas témakört, amit nem mindig fogadnak túlzott lelkesedéssel a diákok, ez pedig nem más, mint a magyar nyelv eredete és rokonsága, ezen belül pedig a finnugor nyelvcsalád egy csoportjának részletesebb jellemzése. A csoportos órai feladat részét képezné az önálló információkeresés és feldolgozás, amely során közelebbről megismerhetik az adott népcsoportot egy másféle szemszögből, ezáltal érdekeltebbé válnának a témában.
A diákok 3-5 fős csoportokba rendeződnének, és csoportonként más-más népcsoporttal foglalkoznának. A feladat részeként először egy felderítést, információgyűjtést végeznének videókkal, képekkel, érdekességekkel fűszerezve. Ezt követően egy Google Slide produktumot kéne előállítaniuk ezen ismeretek rendszerezésével, színessé tételével. Feladatuk lenne nagy felbontású Google képek és Youtube videók integrálása a prezentációba, valamint az arculat, színek, képi világ témához illesztése. Ezután egy Google MyMaps-en jelölniük kéne a ma is létező népcsoportok lakóhelyét a térképen. Ezzel több Google termék használatát is gyakorolhatnák. Valószínűleg nem végeznének mindezzel egy tanóra alatt, így arra kérném őket, hogy otthon fejezzék be a munkát. A Google termékek az otthoni munkát is támogatják, ugyanis közösen szerkeszthetik otthonról is a közös produktumokat. A következő órán az elkészült prezentációkat és térképeket minden csoport bemutatná az osztálynak.
Példaproduktum a Google Slide felhasználásával ITTérhető el, Google MyMaps-re pedig ITT.
Ezen feladatok, úgy gondolom, nagy mértékben fejlesztik a tanulók 21. századi kompetenciáit. Mindenkinek részt kell venni a feladat megoldásában, mindannyian felelősséget vállalnak munkájukért, így az együttműködés, a közös megbeszélés, egymás tanácsokkal való ellátása elengedhetetlen. A csoport minden tagjának célja a pozitív visszajelzés, illetve a jó eredmény elérése. Nagymértékű kreativitást is igényel a feladat igényes kivitelezése, megfelelő (esetlegesen saját készítésű) képek, témák beszúrása. Fejleszti továbbá a megadott feladat a kritikai gondolkodást, illetve a kommunikációt is, hiszen kritikus szemmel kell kiválasztaniuk a hiteles információkat, s ehhez elengedhetetlen a kommunikáció, a megfelelő oldalak és tartalmak megvitatása is. Végezetül pedig az előadás során is előnyt jelent a jó előadásmód, valamint az érthető, világos, célratörő kommunikáció.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vizualizáció - Digitális gondolattérkép az irodalom órán

Multimédia az oktatásban 1. - Készítsünk podcastot!

Mérés és értékelés online eszközökkel